اخبار برگزیده

دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام مطرح کرد:

انتقال پیام رهبر انقلاب به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نقطه عطفی در تعامل و هم افزایی ادیان به شمار می رود

 

انتقال پیام رهبر انقلاب به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نقطه عطفی در تعامل و هم افزایی ادیان به شمار می رود

 

بن مایه های معرفتی و فلسفی محکمی در بیانات ائمه (ع) ما و تراث علمای شیعه وجود دارد؛ در مکتب امامان شیعه مباحث توحیدی و معرفتی با دقت و ظرافت بالا مطرح شده و در حوزه های علمیه هم همواره مشعل تفکر عقلی و مکاتب فلسفی و حکمت روشن بوده است.

در پی سفر آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حضور در واتیکان و دیدار با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک، علی کهنمویی دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام این اقدام مثبت را گامی در افزایش تعامل و هم افزایی بین ادیان تلقی کرد.

، دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام افزود: همانطور که آقای اعرافی حفظه الله در دیدار با پاپ گفتند، در مکتب تشیع مباحث اخلاقی و عرفانی در طراز بالایی در روایات و تراث حدیثی و اندیشه بزرگان شیعه مطرح است. البته همه مسلمانان در یک مجموعه و امت واحده اند، اما مذهب اهل بیت علیهم السلام از ویژگی تفکر عقلی، اخلاقی، اجتماعی و معنوی عمیق برخوردار است و حوزه های علمیه بر گفت‌وگو میان ادیان و شکل گرفتن یک جبهه مشترک توحیدی تأکید دارند.

علی کهنمویی به بازتاب بین المللی این سفر در رسانه های بین الملی اشاره کرد و ادامه داد: شبکه ایتالیایی رم‌رپورتز (Rome Reports) که به طور تخصصی در زمینه اخبار واتیکان فعالیت می‌کند در گزارشی به تحلیل دیدار اخیر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و پاپ فرانسیس پرداخت.

وی گفت: دیدار مدیر حوزه‌های علمیه ایران با رهبر کاتولیک‌های جهان از آغاز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت؛ به گونه‌ای که علاوه بر رسانه‌های ایران، واتیکان‌نیوز، صفحه رسمی پاپ در توئیتر، خبرگزاری زنیت، روزنامه گاردین و سایر رسانه‌ها به این دیدار پرداختند.

دبیر کل سازمان حقوق بشر امت واحده جهان اسلام افزود: همچنین انتقال پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب به پاپ در آن دیدار، جلوه جدیدی از بازخوردهای رسانه‌ای سفر آیت‌الله اعرافی را به دنبال داشت و بسیاری از رسانه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به آن پرداختند و به طور خاص به دلیل طرح موضوع فلسطین و یمن در آن پیام، رسانه‌های منطقه ورود جدّی به آن داشتند.

وی تاکید کرد: همزمان برخی نخبگان علمی و چهره‌های فعال در عرصه بین‌الملل به انجام مصاحبه‌های تخصصی و تحریر یادداشت‌های تحلیلی نسبت به سفر آیت‌الله اعرافی به ایتالیا و واتیکان پرداختند و از منظر خود این موضوع را تحلیل و برخی شخصیت‌ها از آن به عنوان فرصتی جدید برای معرفی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به اروپا و دنیای غرب یاد کردند.

گفتنی است، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک، دهم خردادماه امسال در جریان سفر آیت الله اعرافی به ایتالیا، در واتیکان دیدار کردند.

 

لینک های مرتبط

تبلیغات